دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل
سامانه‌ها و وب‌سایت‌های دانشگاه
به مناسبت حماسه ششم بهمن آمل صادر شد

به مناسبت حماسه ششم بهمن آمل صادر شد

05 بهمن 1399
5924
به مناسبت حماسه ششم بهمن آمل صادر شد

به مناسبت حماسه ششم بهمن آمل صادر شد

مردم آمل حقیقتا بعنوان بازوی انقلاب در صحنه هستند. (رهبر معظم انقلاب)

حماسه ششم بهمن اوج بصیرت مردم غیور شهرستان هزار سنگر آمل در صیانت از انقلاب اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل، دکتر داود دومیری گنجی با صدور پیامی یاد و خاطره حماسه آفرینی مردم آمل در ششم بهمن ماه سال 60 را در پاسداری از انقلاب اسلامی گرامی داشتند. ‎

 حماسه ششم بهمن آمل را باید نقطه عطفی در تاریخ انقلاب نامید که با مقاومت مردم اجرای طرح های کمونیستی پس از ناکام ماندن در تهران در آمل نیز ناکام ماند و به جرات می توان گفت باعث تقویت نهال نوپای انقلاب اسلامی ایران شد.

انقلاب اسلامی که با رهبری حکیمانه امام راحل و مشارکت مردم به پیروزی رسید، در مسیر حرکت خود با وقت شناسی، بصیرت و حضور بهنگام آحاد جامعه در برابر توطئه ها، نیرنگ ها و نقشه های استکبار جهانی و اذناب خود فروخته آنان در داخل به ثبات، اقتدار و ماندگاری دست یافت.

حماسه ششم بهمن سال 60 مردم آمل را باید یکی از مقاطع بزرگ و اوج بصیرت، مقاومت و حماسه آفرینی مردم انقلابی ایران به ویژه مردم ولایی مازندران برای صیانت از انقلاب اسلامی به شمار آورد.

در سال 60 دشمن با هدف تسخیر شهرستان آمل از جنگل وارد این شهرستان شد لیکن حضور حماسی، به موقع و خودجوش مردم که همواره در صحنه های دفاع از انقلاب پیشتاز و پیشگام بودند، راه دشمنان قسم خورده انقلاب را سد کرد و توطئه کوردلان بزدل را برای تسخیر شهر آمل ناکام گذاشت و صحنه ای زرین را در کتاب مقاومت مردم ایران اسلامی و مازندران ولایی رقم زد.

نگاهی گذرا به سالهای آغازین پس از پیروزی انقلاب یعنی در اوایل سال 60 نشانگر نقش موثر و ارزنده مردمان خطه مازندران خصوصا آمل در شکل گیری و ماندگاری انقلاب اسلامی است چرا که این روز که در وصیت نامه الهی سیاسی معمار کبیر انقلاب نیز درج شده و مقام معظم رهبری رشادتهای شهدا و جانبازان آمل را ارج نهاده اند اتفاقاتی افتاد که کمتر دیده شده است.

اینجانب ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام حماسه ششم بهمن مردم انقلابی آمل در سال 60 و سالروز این حماسه آفرینی جاودان در تاریخ انقلاب اسلامی، امیدوارم زمنیه انتقال ارزش‌ها و ابعاد این حماسه ماندگار به نسل‌های آینده فراهم شود.

داود دومیری گنجی

رئیس دانشگاه

روابط عمومی دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل

https://ausmt.ac.ir/n/222