دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل
سامانه‌ها و وب‌سایت‌های دانشگاه
اطلاعیه مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص نحوه برگزاری امتحانات مجازی برای اعضای هیات علمی و مدرسین دانشگاه

اطلاعیه مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص نحوه برگزاری امتحانات مجازی برای اعضای هیات علمی و مدرسین دانشگاه

03 تیر 1399
6953
اطلاعیه مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص نحوه برگزاری امتحانات مجازی برای اعضای هیات علمی و مدرسین دانشگاه

اطلاعیه مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص نحوه برگزاری امتحانات مجازی برای اعضای هیات علمی و مدرسین دانشگاه

همکاران گرامی هیأت علمی و مدرسین محترم حق التدریس دانشگاه

با سلام و احترام،

با تشکر از زحمات شما بزرگوران در برگزاری کلاسها به صورت غیرحضوری و ارزیابی مستمر دانشجویان، به استحضار می رساند که امتحانات پایان نیمسال جاری به شیوه غیرحضوری از روز شنبه مورخ 07/04/99 آغاز می گردد. به منظور برگزاری مناسب امتحانات پایان نیمسال، شیوه نامه زیر آماده شده است. خواهشمند است با رعایت نکات ذکر شده، در برگزاری هر چه بهتر امتحان، همکاری ﻻزم را بعمل آورید.

الف - موارد الزامی

1-  امتحان در نیمسال دوم سال تحصیلی 1399 1398  به روش غیرحضوری برگزار خواهد شد.

2 - برگزاری امتحان پایان نیمسال برای تمامی دروس نظری و بخش نظری دروس نظری- عملی در تمامی مقاطع تحصیلی از طریق سامانه فراآزمون (https://www.faraazmoon.com) انجام خواهد گرﻓت.

3- زمان و روز برگزاری امتحان پایان نیمسال، دقیقاً بر اساس برنامه ریزی صورت گرﻓته در سامانه آموزش خواهد بود.

4-  مسئول اصلی برگزاری امتحان، استاد درس است.

5-  بر اساس مقررات آموزشی، استاد هر درس مرجع اصلی ارزشیابی دانشجویان در همان درس است.

6 - انتخاب روش امتحان (تستی یا تشریحی) به عهده استاد است.

7 - حداقل 4 روز قبل از شروع آزمون، سؤاﻻت باید با ﻓرمت word با سربرگ امتحانی تهیه شده که در آن روز، ساعت، مدت زمان امتحان، رشته و مقطع دانشجویان گنجانده شده است برای واحد آموزش دانشگاه ایمیل کند.

8 - با توجه به محدودیت های برگزاری امتحان به شیوه غیرحضوری و احتمال اختلال در اتصال اینترنت یا عدم امکان دسترسی دانشجو به سامانه فراآزمون، ﻻزم است سیستم جایگزین و پشتیبان توسط استاد درس معرفی گردد تا امکان دریافت برگه سوالات و بارگذاری پاسخنامه از طرف دانشجویان به غیر از سامانه فراآزمون ﻓراهم باشد. سیستم جایگزین ترجیحا بهتر است همان کانال ارتباطی استاد با دانشجو که در طول نیمسال بوده معرفی گردد. این کانالهای ارتباطی می تواند شماره تماس استاد، ایمیل استاد، واتساپ، سایر ﻓضای مجازی و موارد مشابه باشد که ﻻزم است توسط استاد  درس در سربرگ امتحانی معرﻓی گردد.

 9 در صورت عدم امکان دسترسی دانشجو به سامانه فراآزمون و دریافت سوالات با شیوه های دیگر به دانشجویان تأکید گردد که حتماً نام، نام خانوادگی، شماره دانشجویی، عنوان درس، نام مدرس و شماره تماس خود را در سربرگ امتحانی ذکر نمایند.

10 - جهت نظارت بر برگزاری درست امتحان در سامانه فراآزمون، دسترسی ﻻزم برای مدیریت آموزش، ریاست اداره پذیرش و ثبت نام و کارشناسان آموزش دانشگاه فراهم شده است

11 -  به منظور کاهش بار تراﻓیکی سامانه و تجدید قوای دانشجویان برای امتحانات بعدی در همان روز، حداکثر زمان مجاز برای برگزاری امتحان 2 ساعت در نظر گرﻓته شود.

12 -  زمان بارگیری سواﻻت و بارگذاری پاسخنامه به ترتیب 5 و 10 دقیقه پیشبینی شود

13 - حضور استاد درس در روز برگزاری امتحان در دانشگاه الزامی است، تا در صورت بروز مشکل، با هماهنگی مدیر گروه و مدیر آموزشی دانشگاه نسبت به رفع اشکاﻻت پیش آمده اقدام ﻻزم صورت پذیرد.

14 - مطابق با قوانین آموزشی عدم شرکت دانشجو در جلسه امتحان پایان نیمسال به منزله غیبت تلقی خواهد شد. استاد درس موظف است که صورتجلسه امتحان تنظیم شده را تکمیل نموده و اسامی غائبین را به آموزش دانشکده تحویل نماید.

 15 - اساتید میبایست پس از برگزاری امتحانات پاسخنامه ها دریاﻓتی را از نظر کیفیت (خوانا بودن) بررسی نموده و از دانشجو درخواست نماید تا نسبت به ارسال مجدد موارد ناخوانا از طریق کانال ارتباطی مشخص شده تا حداکثر یک ساعت بعد از امتحان اقدام نماید. در غیر این صورت اسامی دانشجویانی که پاسخنامه های دریاﻓتی آنها از لحاظ خوانا و ناخوانا بودن دارای کیفیت نامناسب است را به همراه لیست حضور و غیاب به آموزش دانشکده تحویل نماید.

16 - لطفا یک بایگانی از پاسخنامه های دریاﻓتی تهیه نموده، تا جهت رﻓع موارد پیشبینی نشده در آینده از آنها بهره گرفته شود.

 17 - به منظور ارزیابی صحیح تر دانشجو، بارم امتحان پایانی بگونه ای تخصیص یابد که ارزیابی مستمر از دانشجو در طول نیمسال نیز تأثیرگذار باشد.

 18 - حتماً در ﻓرصت باقیمانده تا امتحانات و ترجیحاً در این هفته با تمامی دانشجویان هماهنگ نمایید تا یک آزمون آزمایشی به ازای هر گروه درسی برگزار گردد تا هم جنابعالی و هم دانشجویان بر نحوه برگزاری امتحان اعم از بارگذاری سواﻻت، تعیین بازه زمانی امتحانات، نحوه ارسال پاسخنامه توسط دانشجو و امثالهم تسلط کاﻓی ایجاد گردد تا در روز برگزاری امتحان مشکل خاصی پیش نیاید. آزمون آزمایشی می تواند ساده  برگزار و در حد ارسال نام و شماره دانشجوئی، بعنوان نمونه، باشد.

ب- موارد توصیه ای

1- سئواﻻت طراحی شده به اندازه کافی دارای تنوع ﻻزم بوده، به گونه ای که سواﻻت همه دانشجویان یکسان نباشد تا بدین ترتیب امکان تقلب در امتحان کمتر گردد.

2 - اخذ امتحان شفاهی به صورت تلفنی، آنلاین یا سایر راههای ارتباطی به صورت تصادفی از برخی دانشجویان بلافاصله پس از امتحان نیز می تواند به اﻓزایش سلامت امتحان کمک نماید.

3 - برای اطمینان از سلامت برگزاری امتحان، به اساتید توصیه می شود از دانشجویان درخواست نمایند که با معرفی خود و ذکر شماره دانشجویی، راه حل های سئواﻻت را به صورت صدا ضبط نموده و به همراه پاسخنامه برای استاد ارسال نمایند.

4 - پیشنهاد می شود سؤاﻻت تشریحی به گونه ای طراحی شود که امکان تقلب و استفاده از کتاب و جزوه کمینه گردد.

5 - در اعلام نمره نهائی دانشجو، پارامترهایی نظیر معدل دانشجو، نمره آزمونهای ارزیابی مستمر و آزمون پایانی می تواند مدرس را در ارزیابی نمره نهائی کمک نماید.

6 - مقایسه پاسخنامه های دانشجویان و یکسان بودن روش حل و جوابها، می تواند کمک مؤثری در شناسایی دانشجویان خاطی بنماید.


روابط عمومی دانشگاه

https://ausmt.ac.ir/n/128